Baza wiedzy

Tworzenie przekierowań

Często potrzebne nam są adresy pocztowe, które mają za zadanie przekierować przychodzącą pocztę do kilku odbiorców lub być aliasami dla istniejących już adresów. Do tego celu służą przekierowania.

Aby dodać nowe przekierowanie logujemy się do panelu Directadmin, w sekcji Zarządzanie kontami e-mail przechodzimy do pozycji Przekierowania (aliasy).

 

Zobaczymy listę istniejących przekierowań - wybieramy link "Utwórz nowe przekierowanie e-mail".

 

W formularzu podajemy nazwę przekierowania oraz adres na który ma być przesyłana poczta - możemy wpisać tam więcej adresów docelowych rozdzielając je przecinkami.

 

Po zapisaniu pojawi się nowa pozycja na liście przekierowań. W celu edycji przekierowania, na przykład jeżeli chcemy usunąć jeden z adresów, lub dodać kolejny korzystamy z linka "Zmień".

 

Przekierowanie z pozostawianiem kopii na serwerze

W opisanym powyżej przykładzie zakładamy, że poczta jest po prostu przekierowana na inny adres. Może się jednak zdarzyć taka potrzeba, by na serwerze zostawała kopia poczty przychodzącej na ten adres. W tym celu musimy dodać ten sam adres (czyli wg. tego przykładu sprzedaz@arekmail.hs3.linux.pl) jako nowe konto pocztowe. Opis dodawania konta pocztowego opisany jest w sekcji Dodawanie nowego konta e-mail. Wtedy jednocześnie można korzystać z tego konta logując się na nie, a dodatkowo każdy przychodzący list jest przekierowywany na adresy podane w przekierowaniu.

Oceń ten artykuł by pomóc nam usprawnić naszą Bazę wiedzy.

0 0